vrijdag 31 augustus 2012

Christiaan van Tol

Ik heet Christiaan van Tol en ik ben ‘kunstschilder’. In mijn werk maak ik meer en meer gebruik van striptechnieken (zoals tekstballonnetjes, vaak met tekst natuurlijk). De laatste tijd maak ik ook kleine stripjes (klein, want maar vier plaatjes). Eerst met inkt op papier – nu ook met olieverf op linnen! Deze ‘stripjes’ gaan meestal over stripjes en het maken er van – áls ze al ergens over gaan. Vaak gaan ze n.l. nergens over. Kent u het begrip ‘doodelen’ (droedelen)? Nou, mijn stripjes, en eigenlijk mijn hele werk is daar het gevolg van. Vanuit het zomaar, onnadenkend krabbelen ontstaan associatief beelden en soms verhaaltjes – stripjes. Daaruit ontstaan schilderijen. En ik ben razend benieuwd wat daar nu weer uit gaat komen. Maar het eerste weet ik al: mijn plekje op De Kunststripbeurs!




1 opmerking:

  1. Hoogst interessant... Maar je wist al hoe ik erover dacht. Gaan we bespreken.

    BeantwoordenVerwijderen