donderdag 25 augustus 2011

Pepijn de Jonge

Pepijn de Jonge
Teken-, schilder- en Schrijfkunst
Officieel Beroep: Schilder
Van 1995 tot 2000 studeerde ik schilderen en tekenen
aan de Hogeschool van Sittard, sindsdien ben ik werkzaam
 als kunstenaar. Ik maak schilderijen, prentenboeken, 
beeldverhalen, schrijf verhalen, sprookjes en gedichten,
 maak eenvoudige objecten van klei en wilgentakken.
Om in mijn levensonderhoud te voorzien werk ik  als schoonmaker. 
In 2004 maakte ik een avontuurlijke voettocht van drie maanden naar Oostenrijk om kinderboekenschrijfster Käthe Recheis te bezoeken en als eerbetoon aan Friedensreich Hundertwasser.
Tijdens de Kunststripbeurs exposeer/verkoop ik boekjes,  (proeven voor) nieuwe prentenboeken, autobeeldjes van klei,  tekenwerk op theezakjes o.a. deze zomer gemaakt tijdens een  lange wandeltocht van Parijs naar het huis van de schilder Claude Monet in Giverny, langs de Seine (met een wandelstok van populierenhout).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten